SEĆANJE NA MIĆU POPOVIĆA

12.12.2013
Printer-friendly version

Dragi prijatelji, poštovaoci

MUZEJA ZEPTER

uz mali doprinos obeležavanju 90 godina od rođenja i 17 godina od smrti velikog umetnika MIĆE POPOVIĆA pozivamo Vas da posetite MUZEJ

MIĆA POPOVIĆ

Loznica 1923 – Beograd 1996.

Pod nazivom YUGOSLAVIA CONTEMPORARY TRENDS – THE YOUNGER GENERATION u Sjedinjenim Američkim Državama, u nekoliko gradova počev od Vašingtona, 1966. godine bila je organizovana izložba. Selektor je bio tadašnji direktor The Corcoran Gallery of Art iz Vašingtona Hermann Warner Williams. Boraveći neko vreme u Jugoslaviji, uz savete iz glavnih jugoslovenskih centara, gospodin Herman je odabrao: dva autora iz Ljubljane (Janez Bernik, Drago Tršar), šest iz Zagreba (Vojin Bakić, Dušan Džamonja, Oton Gliha, Stevan Luketić, Edo Murtić, Zlatko Prica) i četiri iz Beograda (Stojan Ćelić, Branko Miljuš, Mića Popović, Mladen Srbinović).

Po zatvaranju izložbe krajem 1966. u poslednjem gradu Amerike, neka dela su otkupljena. Ostala su vraćena.

Prelistavajući katalog izložbe, koji nam je nedavno došao do ruke, pronašli smo jedno delo, na šta smo ponosni, koje se nalazi u kolekciji MUZEJA ZEPTER: Branko Miljuš, Pietà, 1965 (u postavci).

Još jedna zanimljivost: u istom katalogu nailazimo i na delo slikara Miće Popovića koje će jedno vreme biti publici pred očima. To delo je ostalo u Americi i, nekim zanimljivim putevima, pre godinu dana stiglo je u Beograd.

MIĆA POPOVIĆ

RASLOJAVANJE / STRATIFICATION, 1963

mešana tehnika na paltnu / mixed media on canvas, 200x150 cm

sign: d.l. ka sred. / d.l. towards mid. Mića Popović 963

vl. Miomir Stamenković

 

Ova, kao i slika INICIJACIJACIJA / INITIATION, 1963, iz stalne postavke MUZEJA ZEPTER, nastala je u trećem periodu  umetnikovog enformela („najznačajniji za moje enformel slikarstvo“) koji traje od 1961. do 1964. Tada „ne samo da je materija  zauzela primat u nastajanju i u definitivnom izgledu slike, nego više“ nije moglo biti reči o boji ili obliku. Za Popovića je boja počela da „devalvira priču o materiji, pa (sam) se stao približavati monohromnim rešavanjima najčešće u crnom“.

Na raspoloženju su Vam i dve emisije sa umetnikom.